FLYERS

A tots els nivells de la secció de Young Learners que Cambridge ens ofereix com a eina d’aprenentatge i avaluació, els alumnes assoleixen un domini de la llengua a nivell bàsic. Gradualment van completant el vocabulari i estructures essencials per a poder mantenir una conversa guiada amb una persona nativa. Normalment se’ls avalua mitjançant exàmens que es duen a terme al nostre centre (INS Alt Berguedà). Encara que un alumne triï no examinar-se, ja que els exàmens no son de caràcter obligatori, segueix la mateixa pauta que la resta. Els alumnes estan agrupats per nivells i s’intenta acostar-los al nivell d’exigència de grup que els faci aprendre i que els suposi un repte.

En aquest nivell, en especial, les especificacions dels continguts s’engrandeixen notablement ja que l’alumne s’acosta al primer gran pas de nivell en l’escala del Marc Comú Europeu de convalidacions i nivells reconeguts, aquest nivell és el A2-Adaptat a alumnes infantils(amb temàtica adaptada per a ells).

Igual que a Starters i Movers es treballa el vocabulari bàsic que engloba aspectes de la vida quotidiana i descripcions del medi que ens envolta, animals, persones, paisatges i objectes. A més a més, s’acaba de completar l’estructura del missatge, ja sigui oral o escrit, amb continguts com preposicions , connectors, que ordenen el text o discurs, i diferents temps verbals( Present en totes les seves formes, passat i futur en les seves formes simples).

Aquests alumnes tenen dues hores de classe a la setmana en dies diferents, i puntualment, es fa alguna hora més solapant grups per tal de poder igualar el grup i mantenir-lo junt. Malgrat això, és també on els grups que s’han mantingut des de cursos anteriors pateixen modificacions ja que es comencen a diferenciar els grups per nivells. (les edats dels alumnes ja no són les mateixes…un alumne de 5è de primària pot estar amb un alumne de 1er. d’ESO si el nivell ho determina així).

Els materials d’aprenentatge són diversos. Es treballa principalment l’expressió oral. Això ho fem amb Flashcards (imatges) , jocs, vídeos i dossiers endreçats per temàtiques. Pel que fa a la Gramàtica, s’entreguen les unitats adaptades a la necessitat del grup. També es treballa l’estructura de l’examen per així familiaritzar l’alumne amb el material que es trobarà quan se l’avaluï.